Just a reminder…

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Only the constant practice of mindfulness can help us to develop the habit of being in the present moment. Remember that the most difficult thing may be related to our attitude and mental barriers that we impose to ourselves. Only 10 minutes can help us to make a difference. If you want to begin this practice, go ahead and follow these simple instructions:

Exercise # 1: One minute of Mindfulness

Program an alarm to sound exactly 1 minute. For the next 60 seconds, your task is to focus all your attention on your breath.

Leave your eyes open and breathe normally. Surely your mind will be distracted several times but never mind, direct your attention to the breath again.

It takes many years of practice before you are able to complete a single minute of mindfulness.

You can practice this exercise several times during the day to restore your mind to the present moment and provide some peace.

Over time, you can extend the duration of this exercise in longer periods. This exercise is the foundation to develop a more accurate mindfulness meditation technique.

Versión en Español

Solo la práctica constante de la atención plena nos ayudara a desarrollar el hábito. Recuerda que lo más difícil puede ser nuestra actitud y las barreras mentales que nos imponemos a nosotros mismos. Solo 10 minutos nos pueden ayudar a hacer la diferencia. Si deseas puedes empezar a practicar con el siguiente ejercicio. Anímate y sigue estas sencillas instrucciones:

Ejercicio #1: Un minuto de Atención Plena

Programa una alarma para que suene exactamente en 1 minuto. Durante los siguientes 60 segundos, tu tarea consiste en centrar toda tu atención en la respiración.

Deja tus ojos abiertos y respira normalmente. Seguramente tu mente se distraerá en varias ocasiones pero no importa, dirige nuevamente tu atención a la respiración.

Se necesitan muchos años de práctica antes de que seas capaz de completar un solo minuto de atención plena.

Puedes practicar este ejercicio varias veces durante el día para restaurar tu mente al momento presente y proporcionarle un poco de paz.

Con el tiempo, poco a poco, se puede extender la duración de este ejercicio en períodos más largos. Este ejercicio es la base para una técnica de meditación mindfulness mas precisa.

Resource:

http://www.recursosdeautoayuda.com/ejercicios-de-mindfulness-o-atencion/

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